ANALYSIS OF PUBLISHED ARTICLES RELATED TO MERCHANDISING TECHNIQUES IN PURCHASES IN THE PERIOD FROM 2017 TO 2021.
Keywords:
Merchandising, Transição, TécnicasAbstract
The purpose of this article is to identify the search for existing research on merchandising and its techniques. The research has a qualitative nature using the methodology of systematic review. This study shows the transition of research methodologies and studies in the purchase process from 2017 to 2021. Aimed at the identification and selection of articles, the analysis and presentation of acquired results.
References
ARAÚJO, M. H. B. de; RIBEIRO, H. C. M; BEZERRA, E. P. (2017). Visual Merchandising: Store Front and its Influence on Consumer Behavior. Revista de Gestão e Contabilidade Da UFPI, Universidade Federal do Piauí.
ARAÚJO, Carlos AA. (2006) Bibliometria: evolução histórica e questões atuais em questão. v. 12, n. 1, p. 11-32.
BATEY, Mark.(2010) O Significado da Marca. Rio de Janeiro: Record - Best Business.
BATISTA, Karen; ESCOBAR, Maria Andrea Rocha. (2020) A importância do visual merchandising na percepção dos consumidores. v. 9, n. 1. Regea. Disponível em: https://periodicos.unichristus.edu.br/gestao/article/view/2567. .
BLESSA, Regina.(2011) Merchandising no ponto-de-venda. 4. ed. 7. São Paulo: Atlas.
BUTTLE, Francis.(1984) Merchandising, p.18, 4–25. Emerald: European Journal of Marketing.
GIL, A. C. (2016). Como Elabolar Projetos de Pesquisa. São Paulo: Atlas.
KOTLER, Philip; KELLER, Kevin.(2012) Administração de Marketing. 14 e.d. São Paulo: Pearson.
MASSON, J; WELLOFF, A.(2012) Future Marketing Manager São Paulo: Maanu Graphics.
MATTEI, Davi; MACHADO, Mirian ;OLIVEIRA, Paulo Alexandre de. (2006) Comportamento do Consumidor: fatores que influenciam no processo de decisão de compra dos consumidores finais. Revista de Ciências Empresariais, v. 3, n.2 – p.27-37, jul/dez. Disponível em:https://core.ac.uk/download/pdf/199473156.pdf. .
SOLOMON, Michael. (2016) O comportamento do consumidor. 11. ed. Porto Alegre: Prentice Hall.
UNDERHILL, Paco. (2009) Vamos às Compras. São Paulo: Elsevier.